• Nieuw schema kantineondersteuning teams Beek Vooruit

    22 aug 2024 Beheerder
  • In het seizoen 2024-2025 zal onze TES-kantine hopelijk weer de basis kunnen zijn voor een rustige warming-up vóór de wedstrijd, een warme plek voor de rust én gezellige derde helft.
    Een derde helft die bijdraagt aan de vele sociale contacten binnen onze vereniging maar ook een die de vereniging structureel financieel ondersteunt.

  • Kantine is erg belangrijk!
    Een derde helft die bijdraagt aan de vele sociale contacten binnen onze vereniging maar ook een die de vereniging structureel financieel ondersteunt. Het beheer, het onderhoud van de kantine en de wedstrijdkamers, maar ook andere verenigingskosten worden onder meer betaald uit de kantineopbrengsten. Mede hierdoor kan de contributie van onze vereniging aantrekkelijk blijven. Dit is alleen maar mogelijk als er vrijwilligers en ondersteuning vanuit de teams helpen achter de bar en in de keuken. Dank jullie wel alvast voor jullie bijdrage hierbij!

    Planning
    In dit overzicht staat de planning van de senioren en O19/O20-jeugd ondersteuning in de kantine voor het seizoen 2024-2025. We vragen bij de meeste diensten om twee personen, maar weten dat dat niet altijd nodig is. Het is voor ons echter gemakkelijker om iemand eerder naar huis te laten gaan omdat het rustig is, dan dat we iemand erbij moeten gaan zoeken omdat het zo druk is, vandaar dat we uitgaan van standaard 2 personen per dienst.
    Bij thuiswedstrijden van Beek Vooruit 1 verzoeken we jullie 3 personen in te delen, vooral tijdens de piektijden van rust en net na afloop van de wedstrijd. Daarom zijn deze wedstrijden in het schema vermeld. Voor de teams geldt dat je 3 tot 5 dagdelen per seizoen bent ingedeeld, wat neerkomt op nog niet eens 1 dagdeel hulp per lid per seizoen. Alleen de vrijdagavondteams draaien minder diensten, omdat zij maar beperkt gebruik maken van ons complex. Uiteraard is het ook mogelijk onderling binnen het team af te spreken dat mensen een deel van de dienst voor hun rekening nemen. Prima, als er maar steeds voldoende mensen van jullie team aanwezig zijn.

    Graag jullie aandacht voor het volgende:

    • We werken volgens het principe:
      • Zondagteams draaien op zaterdag
      • Vrijdag- en Zaterdagteams draaien op zondag
    • De elftalleiding is verantwoordelijk voor bezetting; als deze diensten niet door de leider/aanvoerder geregeld worden, maar door een van de andere leden van dit team, geef dat dan even door!
    • Namens de kantine is Lian Hermus de contactpersoon;
    • uiterlijk donderdagavond voor het betreffende weekend geef je via de mail of via whatsapp aan Lian door (via kantinebeheer@beekvooruit.nl) of via whatsapp, wie we van jullie team kunnen verwachten; het onderling ruilen van een beurt (op teamniveau) is toegestaan, dit altijd doorgeven aan Lian
    • Zaterdagdienst: Gevraagd wordt op de betreffende zaterdag om 2 personen van 13.00 tot uiterlijk 19 uur. LET OP: dit is een wijziging ten opzichte van vorige jaren. In de ochtend zal vanaf dit seizoen de ondersteuning geregeld worden vanuit de ouders van de jeugdteams. Daarnaast hebben de mannen van Beek Vooruit 11 aangeboden standaard als vrijwilligers iedere zaterdag van 16 tot 18 uur aanwezig te zijn, dit team zie je dus niet meer terug in het schema van extra teamondersteuning. We zijn hier heel blij mee!  
    • Zondagdienst: Gevraagd wordt op de betreffende zondag van 12.00 – 18.00 uur om 2 personen (bij thuiswedstrijden van Beek Vooruit 1 gedurende de piektijd 3 personen);
    • Deze lijst zal ook op onze website www.beekvooruit.nl gepubliceerd worden.
    • Indien op een geplande dag geen activiteiten zijn op de accommodatie kan de dienst komen te vervallen en word jij hierover door Lian per e-mail of whatsapp geïnformeerd.
    • Indien, onverhoopt, een team uit de competitie teruggetrokken wordt dan zal z.s.m. een gewijzigde planning gemaakt worden;
    • Het draaien van kantinediensten is geen vrijblijvendheid, dit is beschreven in het huishoudelijk reglement van onze vereniging en maakt onderdeel uit van de ledenparticipatie die voor alle leden van de vereniging geldt vanaf vorig seizoen.

    TIP: ervaring uit het verleden van teams leert dat het direct voor ALLE diensten inplannen binnen een team (dus met spelersnamen invullen) tot de meeste succeskans leidt! En deel deze informatie ook met het hele team, het is tenslotte de verantwoordelijkheid van het hele team, niet alleen van de aanvoerder of leider, dat deze ondersteuning door jullie op een goede manier geleverd wordt!

    Tot slot
    De kantine draait op basis van vrijwillig(st)ers. Wij zijn steeds op zoek naar vaste vrijwillig(st)er die 1 x per maand een dagdeel kantinedienst willen draaien. Als jij iemand weet in je omgeving die interesse heeft in deze gezellige en dankbare vrijwilligersfunctie laat hem/haar dan vrijblijvend contact met mij opnemen.